Auteur Topic: twee toetsen klavier laptop werken niet  (gelezen 131 keer)

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
  • Geslacht: Vrouw
twee toetsen klavier laptop werken niet
« Gepost op: 29 juni 2017, 17:38:59 »
Momenteel zijn er 2 toetsen die niet werken op mijn laptop, nl. de "z" en de "e". Heb de toetsen al eens verwijderd en flink geblazen, laptop ondersteboven gehouden, een paar keren terug opgestart. Niets helpt. Ook al eens met een borsteltje het volledige klavier ontstoft, wat ik regelmatig doe. Momenteel werk ik met een schermtoetsenbord. Heb ook zo'n bestandje kunnen vinden met sneltoetsen voor karakters, maar dat zijn natuurlijk allemaal maar noodoplossingen en niet haalbaar als je een hele tekst moet typen...Via Google heb ik verder niets kunnen vinden dat haalbaar is voor mij. Graag uw advies in eenvoudige bewoordingen, want ik ben maar een leek...Heb desnoods ook nog een apart klavier, dat ik wel liever niet zou gebruiken...Gegevens van mijn systeem en laptop zouden in mijn handtekening moeten staan...Alvast bedankt !
Windows7 Home Premium service pack1- 4 GB RAM - 64 bits - Firefox -Norton 360 Premier - Packard Bell Easynote TE

Offline Swake

• Forumbeheerder
  • Prof
  • *
  • Geslacht: Man
    • Webstek van Swake
Re: twee toetsen klavier laptop werken niet
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2017, 18:21:23 »
Ondervind je dat er nog veerkracht op de toetsen zit  . als er geen veerkracht meer op de toetsen zit moeten de veertjes vervangen worden .
Andere mogelijkheid en dit is wel een delicaat klusje .
Toetsenbord losmaken en goed reinigen . Onder de toetsen zit een soort plaat met druksensensoren . Als die bevuild zijn, zullen de toetsen ook niet meer werken .

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2017, 19:26:49 »
Dat las ik dus op internet, maar gaat al te ver voor mij...Van die veerkracht las ik ook, maar is nog hetzelfde als bij de andere toetsen...Ik zag ook dat je een topic hebt afgesloten dat ik juist volgende week in de vakantie wou aanpakken. Over de aparte muis installeren. Is voor mij allemaal niet zo simpel, dus ik moet daar rustig mijn tijd voor pakken...Ik hoop dat het probleem van de toetsen zich dan vanzelf oplost. Is nogal gebeurd dat het ineens terug werkt...
Windows7 Home Premium service pack1- 4 GB RAM - 64 bits - Firefox -Norton 360 Premier - Packard Bell Easynote TE

Offline Swake

• Forumbeheerder
  • Prof
  • *
    • Webstek van Swake
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2017, 11:30:24 »
OK , we wachten dan nog wat af . Ik heb je andere topic terug geopend .

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 08 augustus 2017, 02:04:54 »
https://www.microsoft.com/accessories/nl-be/support/how-to/keyboard/reassign-keys
Alvast bedankt voor uw reactie...Graag eenvoudige uitleg...

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 08 augustus 2017, 02:28:19 »
Na wat surfen heb ik het kunnen terug vinden. Ze spreken over AutoHotKey...Is u dat bekend ?

Offline Swake

• Forumbeheerder
  • Prof
  • *
    • Webstek van Swake
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2017, 00:12:24 »
ik heb wel al van autohotkey gehoord , maar ken het niet echt .
Een oplossing zou kunnen zijn om de alt codes te gebruiken voor de letters die niet werken .
http://mslog.nl/asskeycoats/asskeycoats1.html

Door de ALT toets ingedrukt te houden en het cijfer 101 te typen bekom je de letter e

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2017, 14:10:52 »

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 04 september 2017, 01:07:18 »
Ik wou er eindelijk eens werk van maken. Ik dacht dat ik moest proberen of hetzelfde probleem zich voordeed als ik werk met een apart klavier (ik heb een laptop), maar ik vind niet meer terug waarom. Het was om een optie uit te schakelen wat de oorzaak kon zijn. Ik heb een wireless BlueSky bcs500. Ik heb er vroeger al mee gewerkt, maar vind nu gewoon niet meer terug hoe ik daarmee moet werken. Vind geen manual en ook geen dvd of zo. Op het configuratiescherm staat er het volgende te lezen (zie foto)...

Offline Swake

• Forumbeheerder
  • Prof
  • *
    • Webstek van Swake
« Reactie #9 Gepost op: 04 september 2017, 12:04:29 »
Om dit wireless toetsenbord werkend te krijgen zul je eerst de nodige software moeten installeren . Ik ben even voor jou gaan zoeken , maar spijtig genoeg vind ik nergens de nodige software (drivers) om je wireless toetsenbord werkend te krijgen .

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 10 september 2017, 14:42:30 »
Tiens, geen melding ontvangen van dit bericht. Anders had ik al eerder gereageerd...Ik had eerst al zelf naar SW gezocht vooraleer dat ik je contacteerde...Ook niets gevonden...Ondertussen gaat het nu beter met de toetsen. Ze werken meestal. Soms wel dubbel of twee keer proberen maar beter dan ervoor toen ik met die toetsencombinatie met ALT of andere noodoplossingen moest werken...Dus ik zou voorstellen om de topic te sluiten. Als er dan later nog iets is, zal ik een nieuwe topic maken. Nu moet ik nog de problemen van de andere topic i.v.m. de touchpad aanpakken. Daar heb ik ook geen SW of manuel van...(van die aparte muis) Alvast bedankt voor de hulp bij deze topic...