Auteur Topic: hackers  (gelezen 141 keer)

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Windows7 Home Premium service pack1- 4 GB RAM - 64 bits - Firefox -Norton 360 Premier - Packard Bell Easynote TE

Offline Swake

• Forumbeheerder
  • Prof
  • *
  • Geslacht: Man
    • Webstek van Swake
Re: hackers
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2017, 11:24:36 »
Het is niet de eerste maal dat een site waar je jou registreert en je e-mail adres moet ingevoerd worden en je een wachtwoord moet gebruiken de database gehackt word . In het artikel lees je dat hackers aan miljoenen e-mail adressen geraakt zijn en die op straat gegooid hebben .
In 2012 werden de servers van linkedln ook gehackt en miljoenen e-mail adressen gestolen, maar de hack is maar in mei 2016 bekend gemaakt . Als jij beweert dat jouw e-mail adres ook werd buitgemaakt dan is dat te wijten dat je jou hier of daar ergens ingeschreven of geregistreerd hebt en de database gehackt werd .
Als je regelmatig ongewenste e-mails of phishingmails ontvangt dan werd je e-mail adres ergens buitgemaakt want het is om deze reden dat cybercriminelen databases hacken om e-mail adressen te kunnen bemachtigen .
Nog een voorbeeldje .

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2017, 11:44:29 »
Er zijn er die zeggen dat het pas fout is om op deze link te klikken, want dat het ook een vorm van phising is om aan je mailadres te geraken...
Windows7 Home Premium service pack1- 4 GB RAM - 64 bits - Firefox -Norton 360 Premier - Packard Bell Easynote TE

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2017, 11:48:04 »
Dit was het resultaat dat ik kreeg...

Offline Swake

• Forumbeheerder
  • Prof
  • *
    • Webstek van Swake
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2017, 10:46:13 »
Die site is betrouwbaar . Ergens zal een site gekraakt zijn waardoor je e-mail adres bemachtigd werd . Het staat ook op dit security forum te lezen .

Offline Swake

• Forumbeheerder
  • Prof
  • *
    • Webstek van Swake
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2017, 11:13:41 »
In je afbeelding als bijlage hebben ze jouw e-mail adres bemachtigd door de database van Avast in 2013 gehackt te hebben, en dit klopt want het staat te lezen op het blog van Avast .

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2017, 18:55:21 »
Bedankt voor de uitleg. Het is een mailadres dat ik alleen doorgeef aan familie. Newsletters en zo laat ik op een ander mailadres komen. Ik krijg op het eerste niet veel spam. Ik veronderstel dus dat ik het mag blijven gebruiken, aangezien ik ondertussen ook al verschillende keren mijn paswoord heb gewijzigd ?

Offline Swake

• Forumbeheerder
  • Prof
  • *
    • Webstek van Swake
« Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2017, 13:02:33 »
 :) Je wachtwoord voor je e-mail account heeft daar niets met te maken, ze hebben jouw e-mail account niet gehackt maar de servers zoals het voorbeeld van Avast waar je met een e-mail adres je geregistreerd hebt .
Telenet gebruikt een spam filter en worden dan ook niet door je e-mail programma opgehaald als jij dat in je telenet gemarkeerd hebt .
Log eens in op  je telenet webmail en maak daar regelmatig je spambox leeg , want dat neemt ruimte in bij je webmail . Je hebt wel webmail ruimte genoeg bij telenet , maar als de postvakken in je webmail volzitten gaan afzenders een bericht krijgen dat het bericht niet kon afgeleverd worden .
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/aanmelden-op-telenet-webmail/?

Offline hinkiepinkie

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2017, 18:33:38 »
Bedankt voor de tip. Maar mijn mail is zo ingesteld dat altijd bij het inloggen eerst de spammap opent als er berichten in terecht gekomen zijn. Zo kan ik kijken of er geen mails ten onrechte in die map staan. Ik maak ze dan ook onmiddellijk leeg.