Auteur Topic: Filter in MS Outlook  (gelezen 291 keer)

Paspartoe

• actief
  • komt hier vaak
  • *
  • Geslacht: Man
Filter in MS Outlook
« Gepost op: 30 april 2018, 06:47:35 »
Na heel wat opzoekingswerk, denk ik uiteindelijk de werkwijze te pakken te hebben om ongewenste/gewenste afzenders te blokkeren/toe te laten in Outlook mail.

Hoedat ?
Even het afzenderadres aanklikken, copy maken in reverse, "wieltje" aanklikken, dan "opties" aanklikken, waarop je links een menu krijgt met allerlei mogelijkheden waaronder  "Onveilig email", "Ongewenste afzenders" enz.

Je klikt dan bvb. "Onveilig afzender" aan en je kan dan vervolgens de lijst met deze ongewenste e-mail adressen aanvullen.

Ik hoop dat mijn uitleg te volgen is en er iemand is die heel erg vertrouwd is met dit mail programma, want tot op heden vond ik nog geen antwoord op mijn vraag of er een eenvoudige overzichtelijke lijst kan gemaakt worden in Outlook (leesbaar in een tekstverwerker dus), van alle geblokkeerde (of toegelaten) mail adressen aub ?
A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself (Josh Billings)

Swake

• Forum Admin
  • Komt hier zeer veel
  • **
Re: Filter in MS Outlook
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2018, 11:19:59 »
Om misverstanden te voorkomen een vraagje .

Bedoel je MS Outlook wat een onderdeel is van het bureaupakket MS Office of Outlook Mail , de e-mail webapplicatie waar moet aangemeld worden om e-mails te lezen of te verzenden .

Paspartoe

• actief
  • komt hier vaak
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2018, 21:41:40 »
Swake, je hebt gelijk dat je die opmerking maakt hoor.
Ik heb al jaren last om die mail programma's uit elkaar te houden en het betert er niet op met ouder te worden.

Als ik het mail programma in kwestie opstart, krijg ik onderstaande kader te zien om :
1) mail adres in te vullen
2) paswoord in te geven.

Ik meen dat dit Outlook van Microsoft is.

A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself (Josh Billings)

toska

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 01 mei 2018, 07:54:16 »
http://veiligeafzender.nl/outlook2007 voor toevoegen van veilige en onveilige afzenders.
Ik denk dat je via word enkel een tekstverwerking kan maken, en niet via je outlook zelf, als je bij onveilige afzenders opent krijg je een lijst welke afzenders je hebt geblockt.

Swake

• Forum Admin
  • Komt hier zeer veel
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 01 mei 2018, 22:35:59 »
Citaat

Dat is de webversie van Outlook.com wat je toont , maar ik vind daar ook nergens een optie om te markeren als ongewenst .
Het is ook mogelijk om je e-mails op te halen, te lezen en te verzenden met Thunderbird en in Thunderbird kun je berichten wel als ongewenst markeren .

Paspartoe

• actief
  • komt hier vaak
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 05 mei 2018, 03:54:25 »
Citaat
Dat is de webversie van Outlook.com wat je toont , maar ik vind daar ook nergens een optie om te markeren als ongewenst .
Het is ook mogelijk om je e-mails op te halen, te lezen en te verzenden met Thunderbird en in Thunderbird kun je berichten wel als ongewenst markeren .
Nee, om een inkomende mail als gewenst of ongewenst te catalogeren, of beter gezegd, een inkomend mailadres voor onbepaalde tijd te weren, heb ik wel een methode in Outlook. Komt daarbij nog de werkwijze door toska, voorgesteld in zijn post van 1 mei jl.
Dit is echter een geheel verschillende layout van mijn "Outlook".
Zie mijn afbeelding onderaan.

Maar daar gaat het eigenlijk niet om.

Ik zoek een syteem om in mijn mail programma een fysieke lijst te kunnen opmaken, zeg maar als verzameling van alle gewenste en ongewenste (of veilige en onveilige) mailadressen. Dat zou heel erg interessant zijn als overzicht in zijn totaliteit en gelet op het maximum aantal adressen dat je in Outlook als gewenst of ongewenst kunt markeren, van groot belang.

Als je bovendien die lijst zou kunnen bewerken in een tekstverwerker (maakt niet uit dewelke), is dat het einde natuurlijk.

Enne ja, Thunderbird, dat ken ik wel hoor Swake.  :P
Jaren mee gewerkt en jaren op gevloekt als je dit om een of andere reden moest herconfigureren, zeg maar opnieuw installeren : wat was dat een hoop ellende. Nee geen Thunderbird meer voor mij.

Swake

• Forum Admin
  • Komt hier zeer veel
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 05 mei 2018, 09:27:31 »
Het is dat ook wat ik bedoelde in mijn vorig antwoord met ongewenst . Een afzender (e-mail adres) als ongewenst markeren , maar die optie zit niet meer in outlook.com webmail
Wat Toska citeert is  outlook 2007 wat een onderdeel is van het bureelpakket MS Office 2007, wat intussen ook niet meer verder ondersteunt word door Microsoft .

toska

• actief
  • Liefhebber
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 05 mei 2018, 09:57:06 »
De topicstarter bedoeld dan een lijst waar alle geblokkeerde afzenders komt in te staan? om deze overzichtelijk te houden, dit kan je via een word document kopieer die afzender en plak die erin en slaat deze dan op in je map documenten.Wil je er weer een bij zetten open de word document en klik boven in de balk bewerken en plaats die er in de lijst bij.
In outlook vermoed ik dat dit niet mogelijk is om een lijst te maken?

Paspartoe

• actief
  • komt hier vaak
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2018, 07:15:00 »
Het is dat ook wat ik bedoelde in mijn vorig antwoord met ongewenst . Een afzender (e-mail adres) als ongewenst markeren , maar die optie zit niet meer in outlook.com webmail
Wat Toska citeert is  outlook 2007 wat een onderdeel is van het bureelpakket MS Office 2007, wat intussen ook niet meer verder ondersteunt word door Microsoft .

Jammer, dan kan ik die mogelijkheid maar vlug vergeten.  :-[

Paspartoe

• actief
  • komt hier vaak
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2018, 07:20:19 »
De topicstarter bedoeld dan een lijst waar alle geblokkeerde afzenders komt in te staan? om deze overzichtelijk te houden, dit kan je via een word document kopieer die afzender en plak die erin en slaat deze dan op in je map documenten.Wil je er weer een bij zetten open de word document en klik boven in de balk bewerken en plaats die er in de lijst bij.
In outlook vermoed ik dat dit niet mogelijk is om een lijst te maken?
Dat is een mogelijkheid, maar niet meer te doen als je al een tijdje die "onzichtbare lijst" aan het opbouwen bent. Dat zou interessant geweest zijn om dit bij het begin te doen. Wat mij vooral bezighoudt in die materie is dat de lijst in mijn Outlook mail programma van gewenste en ongewenste e-mail adressen, beperkt in aantal is. Al van bij het begin geraak je zo de tel kwijt en wordt het een boeltje.
Jammer, maar niks aan te doen.  :-\