Auteur Topic: Internet veiligheid  (gelezen 75 keer)

Evy

• Nieuweling
  • *
Internet veiligheid
« Gepost op: 20 maart 2018, 18:27:02 »
Swake, graag uw expert advies aangaande internet veilgheid.
Wij zijn hier met verschillende mensen thuis en allemaal op hetzelfde netwerk.
Nu had ik om eens te proberen een proefversie van Glasswire geinstalleert waarop ge de traffic op uw netwerk kunt zien.
Tot mijn grote verbazing zie ik een hoop netwerkverbindingen naar buiten toe bijvoorbeeld naar de servers van AVG, Microsoft Windows, Google, emoji-tapatelk.com, wondershare, comoda.com, storage.kasperskyclub.com, akamai.net enz. maar niemand van ons gaat naar die sites? Hoe kan ik dat uitschakelen?

Swake

• Forum Admin
  • Komt hier zeer veel
  • **
  • Geslacht: Man
Re: Internet veiligheid
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2018, 19:26:54 »
Hallo Evy , het betekent niet  omdat je niet surft naar de website van Microsoft , AVG enz...... , je daarom geen verbinding maakt met de servers van Microsoft ,AVG enz......
De Microsoft updates moeten bijgewerkt worden , AVG moeten de virusdefinities bijgewerkt worden . Het monitort niet alleen de PC's in het draadloos netwerk , maar ook Smartphones , tablets en andere mobiele apparaten in het thuisnetwerk .
Wil je bepaalde verbindingen , apps of andere toepassingen uitschakelen of blokkeren zul je dit  individueel op elke computer of apparaat die gebruik  maken van het thuisnetwerk zelf moeten doen .
Mobiele apparaten hebben een traceersysteem in hun toestellen gebouwd . Als je de tracking uitschakeld kun je nergens meer gevolgd worden , zoals door google , facebook of door de stad Kortrijk bijvoorbeeld .
Met Glasswire moet je jouw trackingsysteem niet uitschakelen, maar kun je met de app in en uitschakelen door wie je wel of niet gevolgd wil worden .
Je kan met de app zowat van alles . Lees hier meer .

« Laatst bewerkt op: 20 maart 2018, 20:15:45 door Swake »

Swake

• Forum Admin
  • Komt hier zeer veel
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2018, 19:33:54 »
Binnenkort kun je kip eten die een korrel binnen heeft (chip) die bijhoud waar ze uit het ei gekomen is , waar ze gevoedert werd , waar ze geslacht werd , waar ze verkocht werd , maar ook wanneer ze opgegeten werd als je de chip mee opeet . En als jij een smartphone hebt , installeer je de app en kom je in het warenhuis , en krijg je een berichtje op je smartphone , de kip is opgegeten, vergeet niet terug een verse te kopen ! ;)

Evy

• Nieuweling
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2018, 09:25:48 »
Bedankt voor deze super interessante info!

Tags:

Facebook Comments