Auteur Topic: vrije tijd van Kate: lezen!  (gelezen 185 keer)

Kate

• Nieuweling
  • *
  • Geslacht: Vrouw
vrije tijd van Kate: lezen!
« Gepost op: 02 oktober 2017, 21:08:38 »
Hoi, het lijkt me leuk om eens te vertellen wat ik in mijn vrije tijd doe. Maar...... ik heb eigenlijk altijd vrije tijd, want ik ben met pensioen! En dat is heel erg fijn, want je doet precies waar je zin in hebt.

Bij mij is het moeilijkst: kiezen uit waar ik zin in heb. Ik ben een ochtendmens en dus begin ik al vroeg te denken: wat zal ik doen. En dan komt nummer 1 van mijn hobby's: lezen en nog eens lezen en ja, dan nog eens lezen! Dus er gaan wat boeken door heen hier. Het liefst thrillers en het kan me niet eng genoeg zijn.
Ik lees dan een half uur en dwing mezelf om dan iets nuttigs te doen. En dan weer.... inderdaad: lezen

Maar voor de afwisseling moet ook gezorgd worden en dus: als ik niet lees, zit ik achter mijn laptop. Ik ben intussen lid van 4 fora en dat is dus hard werken, hoor! Op een van die fora ben ik ambassadrice en hoewel niemand precies weet wat ik dan moet doen, heb ik het er druk mee, want je bedenkt zelf van alles. En het is erg leuk.

Ach, zo vliegen de dagen om in dit huishouden van 2 personen. Heerlijk hoor, pensioen!!

Laat iedereen in zijn waarde, dan word je zelf bijzonder gewaardeerd!

Swake

• Forumbeheerder
  • Prof
  • *
  • Geslacht: Man
    • Webstek van Swake
Re: vrije tijd van Kate: lezen!
« Reactie #1 Gepost op: 03 oktober 2017, 21:41:13 »
Nu begrijp ik waarom in de boekhandel geen boeken meer zijn , jij hebt ze allemaal gekocht om te lezen . Grapje hoor  :D
Wij zijn dan het tegenovergestelde , ik ben een echte avond - nachtmens . Ja wat wil je , ik heb 34 jaar altijd s'nachts gewerkt . Ja zelfs ook dikwijls in het weekend !
Mijn profiel bij Certified Secure

Paspartoe

• actief
  • Semi prof
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2017, 05:43:54 »
Ik heb hier thuis ook zo'n echtgenote die er heerlijk van geniet om veel te lezen sedert haar pensionering enkele jaren terug. Wat is het fijn te kunnen doen wat je wil en verlost te zijn van de werkstress. Voor ons is het onbegrijpelijk hoe mensen bij hun pensionering "in een zwart gat" kunnen vallen en het lastig hebben om nog te genieten van hetgeen hun rest.

Ik heb ook een 5-tal jaren in een ploegensysteem meegedraaid waarbij er af en toe 's nachts moest gewerkt worden. In tegenstelling met wat je schrijft Swake, beviel mij dat echter niet zo erg en kreeg ik al vrij vlug aanpassings- en  spijsverteringsproblemen en andere ongemakken. Gelukkig kon ik later overschakelen naar een normaal regime, from 9 to 5 begrijp je.

Ik vind het nog altijd zonde tijd te verspillen aan niksdoen. Alhoewel dat af en toe even stoom aflaten geen kwaad kan natuurlijk. Mijn dagen zijn te kort. Ik kan me werkelijk met alles en nog wat bezighouden en verveel me nooit. Zo ook met kleine dingen. Boodschappen, klusjes, huishouden ... niks is mij teveel. Zeg nu eens zelf, is dat geen luxe nu we stilaan ouder worden en ondanks alles de gezondheid wat achteruitgaat ?
A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself (Josh Billings)

Kate

• Nieuweling
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2018, 19:02:34 »
Dag Paspartoe,

Het heeft even geduurd, maar nu ben ik eindelijk in de gelegenheid om nog even te reageren op jouw reactie.
Wat fijn, dat jouw vrouw ook zo graag leest! Ik ben echt helemaal van de wereld af en ik zit in de wereld van mijn boek. En het is dan erg jammer dat er nog iets nuttigs uit mijn handen moet komen!

Nu ben ik bijna 18 jaar met pensioen en ik geniet er nog iedere dag van! Vroeger, voordat ik met pensioen ging, keek ik er al naar uit: lekker doen waar je zin in hebt.
Er waren op mijn werk zelfs cursussen om te leren niet in het zwarte pensioengat te vallen. Niet gevolgd en daar heb ik geen spijt van.

Maar..... de ander in je huis moet het begrijpen en er mee om kunnen gaan. Jij kunt dat, dat is me duidelijk, al wil je zelf graag van alles doen. Mijn man is net als ik, en dus bof ik. En we zijn ook allebei erg gehecht aan onze laptop, dus we hebben een heerlijk leven. Dat het nog maar lang moge duren!!!
Laat iedereen in zijn waarde, dan word je zelf bijzonder gewaardeerd!

Paspartoe

• actief
  • Semi prof
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2018, 17:27:18 »
@Kate,
Leuk je bericht te lezen.
Houden zo en geniet er maar van met volle teugen. Nog veel succes toegewenst.  :P
A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself (Josh Billings)

Tags: